Den monstruösa vegankladdkakan.

VEGAN


Jag har alltid varit något kritisk till vegankladdkaka då jag är uppfödd på äggkladdkaka och det var det enda jag visste och älskade högt. Så efter exprimenterande har jag kommit fram till detta underbara recept på kladdkaka som är helt fantastiskt! (och är minst lika god som "vanlig" kladdkaka) /Matilda


Miljötips:

Är du en rik människa så ska du få dåligt samvete om det inte är krav och fairtrademärkt kakao och råsocker. Annars blundar vi lite för er fattiga studenter.

Ingredienser:

1 dl rapsolja
3 dl sirap
3 dl rårörsocker
4,5 dl mjöl
12 msk kakao (knappt 2dl)
1 dl sojamjölk
1 msk vaniljsocker

Gör så här:

Släng ihop allt och in i ugnen på 200grader i 20-30 min.


Kommentarer
Postat av: erik

maffig kaka! jag blir lite glad varje gång jag hittar en till veganblogg. heja er.

2010-01-07 @ 19:48:15
URL: http://vegan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0